ISTORIE

Avion doborât pentru a ucide un jurnalist pe 28 decembrie 1989: A încercat să scoată din țară dovezi despre Revoluție

Dosarul Vișina a rămas ca și uitat chiar și după 32 de ani de la evenimentele din decembrie 1989. La data de 28 decembrie 1989, un avion Tarom programat să aibă o cursă civilă București-Belgrad s-a prăbușit la scurt timp după ce a decolat, pe raza localității Vișina.

O situație similară a avut loc și în seara zilei de 23 decembrie 1989, când în apropierea orașului Alba Iulia a căzut elicopterul care îi avea ca pasageri pe generalul-locotenent Constantin Nuță, cel care a condus efectivele Ministerului de Interne care au acționat la Timișoara, cât și acțiunea de ridicare a cadavrelor de la Timișoara și pe generalul-maior Mihalea Velicu care l-a secondat pe Constantin Nuță în acțiunile de la Timișoara.

Însă, în avionul care s-a prăbușit în dimineața zilei de 28 decembrie 1989, printre pasageri se afla și un fotograf, Ian Parry, despre care s-a spus că ar fi avut dovezi privind desfășurarea evenimentelor din decembrie 1989.

Conform mai multor declarații, Ian Parry ar fi transportat mai multe casete video înregistrate de acesta privind cursul evenimentelor, iar cu o seară înainte de accident, colegii săi l-ar fi însărcinat să transporte toate informațiile acumulate către redacțiile din Occident.

La 32 de ani de la acest eveniment nu a fost găsit un vinovat, părerile fiind împărțite. Unele surse susțin că ceea ce s-a întâmplat în dimineața zilei de 28 decembrie 1989 a fost un simplu accident, alții, printre care și procurorul Dan Voinea, susțin că avionul a fost lovit de o rachetă lansată de la Unitatea Militară Boteni.

De asemenea, procurorul Dan Voinea a declarat că cel care a avizat acest zbor ar fi fost chiar generalul Victor Stănculescu. Dacă tot Victor Stănculescu ar fi fost și cel care ar fi ordonat prăbușirea avionului, așa cum unii declară, nu ar părea greu de crezut, mai ales că generalul Stănculescu a fost cel care s-a folosit de parașutiștii de la Boteni pentru execuția cuplului Ceaușescu.

Dosarul a ajuns la Parchetul Militar, însă, de fiecare dată, soluția era de începere a urmăririi penale. Motivul pentru această decizie a fost că s-a constatat că vremea ar fi fost cauza prăbușirii acestui avion, fiind vorba despre un simplu accident și nu despre o rachetă sol-aer.

Comentează

Back to top button