POLITICĂ

Europa Liberă: Cine câștigă Facebook, câștigă România

Cine câștigă Facebook, câștigă România. Așa ar putea arăta dictonul următoarei campanii electorale. Facebook este, în momentul de față, cea mai mare platformă media românească cu 11,92 de milioane de utilizatori. Lor li se mai adaugă câteva milioane cu conturi în diaspora, relatează Europa Liberă.

Influența Facebook într-un scrutin electoral a fost deja testată. Partidul Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a ajuns în Parlament fără acces la mijloacele de promovare clasice, doar prin prezența pe Facebook, apăsarea pedalei sentimentului național în diaspora și transmiterea mesajului din ușă în ușă.

Cifrele ultimilor trei ani înregistrate pe cea mai mare rețea de socializare din România reflectă realitatea de la urne, din 2020, dar și reacția societății în ceea ce privește vaccinarea sau raportarea la pandemia de Covid.

Europa Liberă a analizat câtă atenție au primit principalii politicieni români din partea celor care folosesc rețeaua de socializare Facebook prin măsurarea tuturor interacțiunilor: like-uri, share-uri, click-uri și comentarii (pozitive și negative).

2019 vs. 2020 vs. 2021

2019 era încă un an liniștit în politica românească. Nimic nu avea să prevestească cum va arăta 2020 și că o pandemie avea să schimbe atât societatea cât și modul în care ea este reflectată de cea mai mare rețea de socializare din România.

În 2019, liderii pe Facebook au fost liberalii Rareș Bogdan, cu 9,13 milioane de interacțiuni, PNL, cu 8,08 milioane și Klaus Iohannis cu 2,41. Rareș Bogdan a fost extrem de prolific în 2019, cu un număr impresionant de postări zilnice: o medie de 21,2 postări.

Următoarele trei poziții ale clasamentului erau ocupate de Dacian Cioloș, USR PLUS și Dan Barna. George Simion era pe poziția a opta, la egalitate cu PSD în privința numărului total de interacțiuni: 1,32 milioane.

În 2019, primele poziții în clasamentul interacțiunii pe Facebook au fost ocupate de PNL și USR PLUS și liderii acestora.
În 2019, primele poziții în clasamentul interacțiunii pe Facebook au fost ocupate de PNL și USR PLUS și liderii acestora.

Top 3 se schimbă esențial în 2020, an electoral, plin an pandemic. George Simion trece direct pe poziția 1 cu 14,98 milioane de interacțiuni, fără o creștere semnificativă și a numărului de postări.

Pe următoarele două poziții, în plin an electoral, erau PNL cu 10,85 milioane postări și Gabriela Firea cu 5,67 milioane. Rareș Bogdan cade pe locul 4, odată cu numărul de postări zilnice, iar PSD urcă și el pe 5. Următoarele două poziții sunt ocupate de Victor Ponta și Klaus Iohannis.

Datele analitice arată că, în 2020, an electoral, topul este dominat de politicieni de la toate partidele. Printre ei, Gabriela Firea și Victor Ponta care au pierdut alegerile, dar și George Simion, urcat direct pe prima poziție, liderul partidului-surpriză la alegerile generale.
Datele analitice arată că, în 2020, an electoral, topul este dominat de politicieni de la toate partidele. Printre ei, Gabriela Firea și Victor Ponta care au pierdut alegerile, dar și George Simion, urcat direct pe prima poziție, liderul partidului-surpriză la alegerile generale.

Clasamentul se schimbă total în 2021. Cu un număr mai mic de postări zilnice, George Simion adună 21,2 milioane de reacții, cu 50% mai mult decât în anul precedent.

Interacțiunea utilizatorilor platformei Facebook cu pagina lui George Simion a scăzut o dată cu scăderea numărului de îmbolnăviri cu Covid.
Interacțiunea utilizatorilor platformei Facebook cu pagina lui George Simion

Puteţi urmări ştirile 10TV.RO şi pe Facebook!

Albu Mihaela

Albu Mihaela lucrează în presă din 2011 și a învăţat să facă ştiri la o televiziune locală unde s-a specializat pe politică, justiției și economie.

Comentează

Back to top button