„Nu e nici primul şi, din păcate, nu va fi nici ultimul incident de acest tip,” a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, după ce o locomotivă a luat foc în localitatea Brazi, provocând întârzieri de peste 3 ore a trenurilor de la munte. „Nu pot să întorc lucrurile peste noapte. Asta este situația României în acest moment,” a precizat ministrul.
„Am văzut incidentul de astăzi, regretabil, dar pot să vă spun următorul lucru: nu e nici primul şi, din păcate, nu va fi nici ultimul incident de acest tip. Infrastructura feroviară din România nu că este în urmă – că tot am vorbit de cea rutieră unde, cât de cât, posibil ca în perioada următoare să ajungem măcar la mia aceea de kilometri de autostradă – dar partea feroviară e mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie, fie că vorbim de infrastructura propriu-zisă care să permită viteze mai mari la trenuri, fie că vorbim de materialul rulant. Toate aceste lucruri trebuie să fie schimbate, şi pot să vă spun că bani, prin tot ceea ce înseamnă alocări europene, sunt aproape egali pe partea de rutier cu partea de feroviar”, a declarat Grindeanu.
Sorin Grindeanu a precizat că AFER are fonduri prin care să achiziţioneze material rulant nou, însă, pe lângă o astfel de achiziţie, este nevoie ca şi liniile ferate să fie modernizate, pentru ca materialul rulant nou „să poată fi folosit la capacitatea maximă”.
„Vorbim de locomotive, de material rulant învechit. Aceste lucruri se schimbă cu investiție, iar pe partea de investițe AFER are prevăzuți bani prin care să cumpere material rulant nou. Dar dincolo de această achiziție pe care o vor face cei de pe feroviar, mai trebuie să și circule pe linii modernizate, pentru că în momentul în care ai material rulant nou să fie folosit la capacitate maximă. De aceea trebuie să se întâmple ambele lucruri. Pe de o parte, modernizarea infrastructurii, pe de alta achiziția de material rulant,” a explicat ministrul.
„Nu pot să întorc lucrurile peste noapte. Asta este situația României în acest moment. Nu caut vinovat. Aici ne aflăm. Suprapus peste tot ce am vorbit, în special de feroviar, mai avem ceva: companiile, fie că vorbim de infrastructură, fie că vorbim de călători, fie mai ales de marfă, care nu se află într-o situație financiară roz, mai ales la partea de CFR Marfă, și unde vom fi obligați să punem în aplicare ce s-a angajat statul odată cu semnarea PNRR, acel plan de restructurare. Dar vreau să fiu bine înțeles. Restructurare nu înseamnă disponibilizări. Trebuie optimizată și performanța, cea economică, trebuie să primeze,” a adăugat Sorin Grindeanu.
Timp de peste 3 ore a fost blocată circulația feroviară pe ruta Brașov București după ce locomotiva unui tren de marfă a luat foc, în apropiere de Brazi. Cel puțin 6 trenuri au fost afectate de acest incident.
Puteţi urmări ştirile 10TV.RO şi pe Facebook!
trenurile care i-au foc se scrie „trenurile care iau foc”. Se invata in 1-4