ECONOMIE

Audi și General Motors au oprit livrarea de mașini către Rusia, ca protest față de invazia din Ucraina

Companiile Audi și General Motors și-ar fi anunțat partenerii de afaceri din Rusia că opresc livrarea de autovehicule către Federația Rusă începând cu ziua de 24 februarie, anunță site-ul rusesc Vedomosti. 

În legătură cu situația dificilă din Ucraina „conform tuturor indicatorilor”, marca germană Audi oprește transporturile de mașini către întreprinderile de dealeri ruși începând cu data de 24 februarie, rezultă din scrisoarea producătorului auto către partenerii ruși. 

Mașinile care au trecut de vama rusă și sunt programate pentru expediere din depozitul importatorului vor fi trimise la adresa reprezentanțelor, conform documentelor formate anterior, se mai arată în decizia companiei. Audi intenționează să informeze suplimentar clienții cu privire la reluarea expedierilor și condițiile de preț.‎

‎O scrisoare similară a venit și din partea concernului american General Motors (GM, vinde mașini Chevrolet în Rusia), au declarat pentru Vedomosti surse din cadrul companiilor de leasing. Mesaje cu un conținut similar sunt așteptate și de la compania Volkswagen.

O altă sursă spune că Jaguar Cars (deținut de compania indiană Tata Motors) a finalizat, de asemenea, transporturile și doar acele mașini care erau deja pe drum pe 24 februarie vor mai ajunge pe piața rusă. O situație similară se aplică ți în cazul mărcii germane Porsche. ‎

‎Reprezentantul Grupului Volkswagen în Rusia (acolo, pe lângă VW în sine, include Audi, Skoda, Porsche) nu a răspuns la întrebările Vedomosti legate de această situație. De asemenea, nici reprezentanții GM și Jaguar Land Rover în momentul livrării materialului. ‎

‎În dimineața zilei de 24 februarie, Rusia a lansat o operațiune militară specială în Ucraina. Potrivit președintelui rus Vladimir Putin, țării i s-a cerut „ajutorul” autoproclamatelor Republici Populare Donețk și Lugansk din estul Ucrainei, a căror suveranitate a fost recunoscută de Rusia pe 21 februarie. Moscova a transmis că nu va ocupa Ucraina, ci se va strădui să „demilitarizeze și să denazifice” această țară.‎ 

Însă realitatea din teren și expusă pe rețelele sociale arată un atac violent defășurat de soldații ruși în ultimele două zile asupra cetățenilor ucraineni, indiferent că sunt militari sau civili. 

Pe 24 februarie, distribuitorul oficial al mai multor mărci străine de constructori de auto și echipamente speciale „Rusbusinessavto” și-a anunțat partenerii din Rusia că toate echipamentele și produsele importate în temeiul contractelor semnate ar trebui să fie plătite integral pe 24 februarie. Printre acestea sunt incluse produsele SDLG, Higer, New Holland și Dieci, rezultă din scrisoarea distribuitorului.

‎La sfârșitul anului 2021, 1,667 milioane de autoturisme noi și vehicule utilitare ușoare au fost vândute în Rusia, rezultă din datele Asociației Întreprinderilor Europene. Aceste date reprezintă o creștere de 4,3% față de 2020, majoritatea fiind produse local.

Potrivit prognozei Asociației, piața în 2022 ar trebui să crească cu 3,3%, la 1,722 milioane de unități. ‎

De altfel, ‎la sfârșitul anului 2021, importurile de mașini noi ale acestor mărci se ridicau la 37.979 de unități, a calculat consultantul independent în industria auto, Serghei Burgazliev, pe baza datelor de înmatriculare oferite de autoritățile ruse.

Potrivit acestuia, măsura nu reprezintă „mare lucru” și dacă nimeni altcineva nu se alătură celor care au anunțat deja suspendarea transporturilor, atunci piața rusă ar putea pierde doar aproximativ 40.000 de mașini în 2022.‎

‎În plus, mai mulți dintre cei mai mari dealeri auto ruși au declarat pentru publicația Vedomosti că, începând de pe 25 februarie, Cetelem Bank (parte din Sber) a lăsat un singur program de împrumut auto în portofoliu și la cea mai mare rată posibilă și, de asemenea, a redus la zero comisionul pentru dealeri. Acest lucru a oprit, de fapt, vânzările în cadrul programului acestei bănci. 

Comentează

Back to top button