Ei bine, iată care sunt primele consecințe ale celor care vor să cumpere o mașină în Federația Rusă.
„Compania chineză Haval crește prețurile pentru mașinile care ies acum de pe linia de asamblare din Tula de o ori și jumătate.
„Prețurile pentru gama mărcii cresc cu 950–980 mii de ruble sau cu 40–50%”:
O astfel de creștere bruscă a prețului este o raritate în istoria pieței ruse. Chiar și pe fundalul unei devalorizări serioase a rublei, numai GM a transferat imediat costurile în prețuri, care în cele din urmă au lovit vânzările.
Cu toate acestea, acum situația este diferită: pe lângă Haval, pe segmentul de masă în Rusia sunt produse doar modele Lada și o parte din transportorul Avtotor este în funcțiune, astfel încât oferta este limitată de stocurile de depozite.
Bursa din China a reacționat negativ la informațiile despre „ajutorul chinez pentru ruși”
Acţiunile chineze listate în Hong Kong au încheiat cea mai slabă şedinţă de la criza financiară globală încoace, într-un moment în care temerile legate de relaţia Beijing-Moscova şi riscurile de reglementare declanşează un nou val de vânzări, relatează Bloomberg.
Indicele Hang Seng China Enterprises a scăzut luni cu 7,2%, cel mai accentuat declin din noiembrie 2008. Între timp, Hang Seng Tech s-a depreciat 11%, cea mai mare scădere de la crearea indicelui în iulie 2020. De la maximul atins anul trecut, capitalizarea cumulată a companiilor incluse în indice înregistrează o pierdere de 2.100 de miliarde de dolari.
Seria de vânzări vine în urma unui raport al autorităţilor americane, conform căruia Rusia a cerut ajutorul militar al Chinei în contextul războiului din Ucraina. Chiar dacă Beijingul a negat informaţiile, investitorii se tem că legăturile Chinei cu Vladimir Putin ar declanşa un set de represalii îndreptate împotriva companiilor chineze.
De exemplu, în acest sens, expunerea pe Rusia a BlackRock, cel mai mare fond de investiţii din lume, s-a prăbuşit cu peste 16 miliarde de dolari de la începutul războiului.
Mai mult, sentimentul general al pieţei a fost rănit de carantinarea oraşului Shenzhen, un principal hub al industriei tech, şi provinciei nordice Jilin, într-un efort de combatere a noilor cazuri de Covid-19.
Ştirea vine în completarea unor temeri crescânde de reglementare. Conform surselor citate de presa internaţională, gigantul Tencent Holdings se confruntă cu o amendă record pentru încălcarea regulilor privind spălarea banilor, acţiunile depreciindu-se astăzi cu aproape 10%.
Totodată, mai există riscul delistării companiilor chineze din Statele Unite, în vreme ce Securities and Exchange Commission (SEC – „ASF-ul american”) a identificat mai multe nume care ar putea părăsi pieţele de acţiuni din SUA dacă auditorii respectivelor societăţi nu se conformează cererilor autorităţilor americane.
Indicele MSCI China şi-a pierdut peste jumătate din valoare de la maximul din februarie 2021. Nasdaq Golden Dragon Index, indice care monitorizează activitatea a circa 100 companii chineze listate în SUA, este pe minus cu aproape 70% în ultimele 12 luni.
Puteţi urmări ştirile 10TV.RO şi pe Facebook!