ANCHETE

Portul Constanța în pragul blocajului TOTAL. Ministerul Transporturilor se încăpățânează să îl administreze cu sinecuriști

Portul Constanța, principala cale de intrare și de ieșire a mărfurilor din România, a început să clacheze. Proasta organizare și lipsa de investiții în infrastructură îngreunează procesul de tranzit al bunurilor.

Linii blocate

Iar de când ucrainenii nu-și mai pot folosi porturile lor și ocolesc exportul grânelor prin Constanța, blocajul este total.

Acum, România se află în plină campanie agricolă de recoltare a cerealelor. Iar agricultorii români năvălesc și ei să-și exporte grânele.

Dar, ca de obicei, am fost luați pe nepregătite, iar timpii de așteptare la descărcarea mărfurilor în port s-au înzecit.

Pe lângă aceasta, șinele erau blocate de vagoane de marfă abandonate de către CFR. Acestea au fost mutate, blocând bineînțeles alte zone, dar au lăsat în urmă o infrastructură impracticabilă.

Abia în această lună CFR a început repararea liniilor de cale ferată din Portul Constanța.

Așa s-a ajuns ca Portul Constanța să fie un coșmar pentru toată lumea, mai puțin pentru cei care îl administrează pe salarii sigure de la stat.

Porturile Constanța, Mangalia și Tomis se află în proprietatea statului român, care asigura reglementarea si funcționarea lor.

Linii blocate

Iar de când ucrainenii nu-și mai pot folosi porturile lor și ocolesc exportul grânelor prin Constanța, blocajul este total.

Acum, România se află în plină campanie agricolă de recoltare a cerealelor. Iar agricultorii români năvălesc și ei să-și exporte grânele.

Dar, ca de obicei, am fost luați pe nepregătite, iar timpii de așteptare la descărcarea mărfurilor în port s-au înzecit.

Pe lângă aceasta, șinele erau blocate de vagoane de marfă abandonate de către CFR. Acestea au fost mutate, blocând bineînțeles alte zone, dar au lăsat în urmă o infrastructură impracticabilă.

Abia în această lună CFR a început repararea liniilor de cale ferată din Portul Constanța.

Așa s-a ajuns ca Portul Constanța să fie un coșmar pentru toată lumea, mai puțin pentru cei care îl administrează pe salarii sigure de la stat.

Porturile Constanța, Mangalia și Tomis se află în proprietatea statului român, care asigura reglementarea si funcționarea lor.

În prezent, pe lângă funcția de la CN APM mai este secretar general adjunct la Ministerul Transporturilor și membru CA al Telecomunicații CFR, încasând mai multe salarii de la stat.

Pe când era secretar general în Ministerul Comunicațiilor, Gavruță a fost acuzat de un angajat că l-ar fi agresat fizic, l-ar fi amenințat și că la obligat să plătească bonuri de benzină folosește pentru interesele concubinei acestuia.

În luna ianuarie, premierul Ciucă l-a numit pe Gavruță ca reprezentant al Ministerului Transporturilor în Gli-Cyber. Grupul de lucru interinstituțional Gli-Cyber este responsabil de înființarea la București a Centrului Cyber al UE, structură europeană care va gestiona fonduri UE de 2,5 miliarde de euro în materie de securitate cibernetică.

Deșii studiile lui sunt axate pe agricultură, Gavruță a ajuns specialist cibernetic și om de bază în transporturi.

Florin Goidea a fost numit membru în CA tot în luna aprilie. Dar este și director general al CN APM, numit în funcție în timpul Crăciunului din anul 2020.

Înainte fusese director adjunct, funcție pentru care a renunțat la postul de consilier județean din partea PMP.

Goidea este considerat un apropiat al lui Gabriel Comănescu, omul de afaceri care controlează Grup Servicii Petroliere, și cu mari interese în Portul Constanța.

Goldea ar fi lucrat la una dintre firmele lui Comănescu, omul de afaceri român cu cele mai mari interese în Port.

Gheorghe Naceades este membru al Biroului Permanent al organizației municipal PSD Constanța și a fost numit administrator al CN APM în luna februarie.

Pe lângă creșterea oilor, Neceades este jurist și a candidat, fără succes, la Consiliul Local Constanța pe listele PSD.

Tot în luna februarie a fost numit membru în CA și Suryan Omar Dede. El este cel mai tânăr administrator al Portului și fiul consilierului local PSD Perodin Dede.

Constantin Chirilă, zis Titi, este membru în CA al CN APM din ianuarie 2020. Fost deputat (2008-2012) și lider PDL Constanța, Constantin Chirilă a fost și la șefia Autorității Navale Române. Astfel, PNL a reactivat un politician care fusese tras pe linie moartă în ultimii ani.

Dan Alexandru Catană a fost numit în CA, în decembrie 2022, după ce Ministerul Transporturilor a fost preluat de PSD. Tot cu această ocazie, Catană a fost numit și director de cabinet de secretar de stat din același minister.

Tatăl său, Dumitru Catană a fost șeful Inspectoratului de Poliție Constanța și șef al Autorităţii Navale Române (când și-a angajat și fiul ca șef birou).

Cătălin Diaconu a fost uns în funcția de membru CA în luna aprilie, iar în luna iunie a mai aterizat și în CA al Companiei Naționale Aeroporturi București SA.

El este analist financiar și este căsătorit cu Ana Diaconu, fost consilier parlamentar.

Comentează

Back to top button