ECONOMIE

Majoritatea companiilor din subordinea Ministerului Transporturilor se află într-o situație financiară dezastruoasă, dar numirea unor persoane fără o calificare adecvată în funcțiile de conducere continuă

Legăturile invizibile mișcă numirile în ograda lui Sorin Grindeanu.

 Recent, la societatea Electrificări CFR, divizia energetică a companiei CFR SA, cea care administrează infrastructura feroviară publică, au fost numite în funcția de administrator două persoane pentru care domeniul energetic sau cel de transporturi feroviare este complet străin.

Potrivit unei hotărâri din 21 iulie a Adunării Generale a Acționarilor Electrificări CFR, în Consiliul de Administrație al companiei au fost numiți Monica Hunyadi și Petre Ungureanu. De fapt, prin această decizie, care se înscrie într-o lungă serie de numiri inoportune girate de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, mandatele celor doi au fost prelungite cu patru luni, după ce ei fuseseră răsplătiți cu o sinecură de circa 6.500 de lei pe lună brut la această companie încă din luna ianuarie. Acum, pentru că mandatele lor au expirat, ministrul Transporturilor a decis că ei merită să rămână în continuare în CA și să-și încaseze mai departe indemnizația de ședință, chit că performanțele societății sunt departe de a se îmbunătăți.

Expertă în înfrumusețări și comunicare managerială 

Monica Hunyadi se prezintă ca fiind o persoană cu aptitudini deosebite. Este foarte bună la „găsirea modalităților de rezolvare a problemelor”, având abilitatea de a face față stresului și putându-se adapta foarte ușor la un program suplimentar de lucru, se precizează în CV-ul dumneaei. Cum astfel de persoane cu asemenea calități sunt pe cale de dispariție astăzi, înțelegem de ce ministrul Sorin Grindeanu nu putea rata cooptarea ei în conducerea societății Electrificări CFR. În ceea ce privește experiența profesională, Monica Hunyadi nu prea are cu ce se lăuda. Ea a absolvit Colegiul Național I.C. Brătianu din Hațeg în 2009, apoi a studiat Științele comunicării la Universitatea de Vest din Arad. Apoi, a făcut studiile de master în comunicare managerială și resurse umane la aceeași instituție. A lucrat o scurtă perioadă la Camera Deputaților colaborator extern și consultant, unde a ținut evidența corespondenței, a răspuns la petiții, a realizat materiale informative etc. Din septembrie 2020 apare ca administrator al companiei Hunymoo SRL, specializată în „coafură și alte activități de înfrumusețare”. Potrivit risco.ro, anul trecut societatea a avut doi angajați (2.280 de salariați a avut Electrificări CFR) și a realizat un profit net de 12.051 de lei, la o cifră de afaceri de 226.165 de lei. 

Pensionar SRI, recalificat pe tranzacții cu energie

A doua persoană al cărei mandat de membru al CA la Electrificări CFR a fost prelungit zilele trecute este Petre Ungureanu. Punctul forte al CV-ului său este că a fost angajat al Serviciului Român de Informații în perioada 1998-2017. Pensionat în 2017 și beneficiar al unei pensii militare, Petre Ungureanu nu stă degeaba prea mult și tot în 2017 ajunge consilierul directorului general al Electrificări CFR, având, printre altele, rolul de a-l asista pe acesta, dar și pe alți directori ai companiei în derularea programelor de dezvoltare ale societății. Evident, totul este cusut cu ață albă, Petre Ungureanu nefiind o persoană calificată să dea sfaturi în astfel de probleme. Nici măcar studiile universitare nu-l califică pentru așa ceva, el fiind absolvent al Facultății de Management și Inginerie Economică în Agricultură din București și al Facultății de Fizică din cadrul Universității private Hyperion.    

Polițistul Damian, ținut aproape de Grindeanu

Potrivit unei Hotărâri de Guvern publicată marți în Monitorul Oficial, a fost prelungită detașarea lui Ion Damian, director general al Direcției generale de control din cadrul Corpului de control al prim-ministrului, în funcția de secretar general adjunct al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru o perioadă de încă 6 luni. Ion Damian a fost comisar-șef de poliție în cadrul Brigăzii de Combatere a Crimei Organizate Timișoara și apoi la Direcția Generală Anticorupție Timiș, județul de baștină și al actualului ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu. În 2012 a fost numit director al Inspecției Fiscale din cadrul ANAF, iar ulterior este promovat şeful direcţiei de Integritate din ANAF și apoi director al Direcţiei de Executări Silite şi Cazuri Speciale.

Management cu pagube de zeci de milioane lei

Compania Electrificări CFR este în colaps de ani de zile. Pierderile înregistrate de această companie în ultimii trei ani se ridică la suma de 44,47 de milioane de lei, ea fiind practic într-un faliment nedeclarat, supraviețuirea ei pe piață fiind posibilă doar pentru că statul este unicul acționar. Tabelul pierderilor societății arată astfel:

An Pierderi/profit (mil. lei) Nr. de angajați

2021 -22,19 2.280

2020 -17,90 2.275

2019 -10,37 2.270

2018 +0,31 2.259

2017 +0,11 2.295

2016 +3,70 2.330

2015 0,15 2.426

2014 -7,91 2.570

2013 -47,70 2.650

2012 -14,21 2.695

Sursa: risco.ro

Comentează

Back to top button