POLITICĂ

Europol critică dur achiziția a 100 de BMW-uri pentru Poliția din România

Sinducatul Europol critică achiziționarea a 100 de autospeciale BMW 320ix care urmează să intre în dotarea Poliției Rutiere până în vara anului viitor, sub aspectul dotărilor. Chiar dacă noile mașini vor fi unele „de marcă”, sindicaliștii arată că acestea tot n-au șasiu întărit, iar infractorii băgați pe bancheta din spate tot nu vor fi separați de polițiști print-un grilaj.

Sindicatul Europol acuză conducerea IGPR că nu s-au consultat cu polițiștii înainte de a organiza licitația, astfel că dotările prevăzute în caietul de sarcini n-au a face cu nevoile reale ale agenților de la rutieră.

„Nu o să fim noi cei cârcotași, fiind relevant faptul că vom primi multe (sperăm la mai mult de una pe județ) autospeciale,, adevărate” de poliție, așa cum multe țări (toate) din blocul comunitar au în dotare. Dar nu putem să nu ne întrebăm retoric – oare chiar atât de importantă era acea cutie de 8+1 trepte?! IGPR-ul nu putea să lărgească puțin sfera și să solicite o plajă mai largă pentru ca tot ce înseamnă producător auto de marcă să participe la licitație?!”, scriu într-un mesaj reprezentanții Europol.

Sindicaliștii publică o listă cu dotările prevăzute în caietul de sarcini și arată că s-au documentat astfel încât singura mașină care le are pe toate este BMW 320ix.

„Nu putem să nu observăm faptul că în continuare, în ciuda TUTUROR insistențelor, evenimentelor, reportajelor, exemplelor etc. pe care atât noi, cât și opinia publică, le-am transmis în ultimii ani, factorii de decizie din Poliția Română continuă să pună eticheta de,, autospecială” unui autoturism pe care se lipește un doar un colant pe care scrie POLITIA și pe care este montată o rampă. În continuare nu se cere șasiu întărit, nu se cer accesorii specifice muncii din dotare (lumini suplimentare montate, compartimentare separată pentru persoanele conduse la sediu, compartimentare separată în portbagaj pt accesorii specifice etc.), ci pur și simplu un autoturism „chior” ”, se arată în mesajul Europol.

Ce dotări vor avea noile BMW-uri ale Poliției Rutiere

În schimb, polițiștii de la Rutieră care vor fi norocoși să primească unul dintre cele 100 de autoturisme noi vor beneficia, printre altele, de:

  • cilindree min. 1900 cm3;
  • motor min. 4 cilindrii, min. 130 kW, min. 290 Nm cuplu;
  • transmisie 4×4 permanent, cutie automată min. 8+1 trepte;
  • 1 set roti cu pneuri de vară și unul cu pneuri de iarnă;
  • roată de rezervă + cric + cheie roti;
  • volan reglabil pe două direcții cu comenzi montate pe el incluse;
  • ABS, ESP, ASR;
  • min. 4 airbag-uri;
  • proiectoare ceață;
  • viteza maximă – min. 210 km/h;
  • accelerație de la 0 la 100 km/h – max. 8 secunde;
  • 5 locuri;
  • culoare alb + inscripționare specifică;
  • climatizare min. 1 zona;
  • oglinzi retrovizoare cu degivrare și reglare electrică;
  • scaun șofer reglabil pe 3 zone;

„Trebuie să se înțeleagă odată pentru totdeauna faptul că o,, achiziție” nu se face doar din birou, ci în primul rând după ce vorbești cu beneficiarul final al acesteia, respectiv polițistul conducător auto care poate evidenția din practică standardele și dotările necesare unei mașini de poliție. Degeaba încearcă specialiștii din IGPR să ia ochii opiniei publice cu autoturisme de marcă, dacă la primul drum cu un conducător auto aflat în stare de ebrietate, acesta din urmă începe să dea cu picioarele și capul în polițiștii din,, autospecială”, îi va scuipa sau își va face nevoile fiziologice în ea, întrucât, în final, concluzia va fi una singură – „autospecialele” nu își vor demonstra utilitatea pentru munca de poliție din segmentul stradal”, se mai arată în comunicatul Europol.

sursa ziare.com

Puteţi urmări ştirile 10TV.RO şi pe Facebook!

Comentează

Back to top button