SOCIAL

Un nou serviciu de programări online pentru paşapoarte românești

Un nou serviciu de programări online pentru paşapoarte este disponibil începând de luni. Direcţia Generală de Paşapoarte descrie toți pașii de urmat.

În contextul demersurilor privind digitalizarea serviciilor, începând de luni, 20 martie 2023, serviciul de programare online pentru depunerea cererilor de pașapoarte a migrat în platforma HUB de servicii a Ministerului Afacerilor Interne, fiind disponibil la adresa hub.mai.gov.ro/epasapoarte.

Pornind de la nevoia de gestionare eficientă a fluxurilor de cetățeni care se prezintă la structurile de pașapoarte, noul serviciu de programare online pentru depunerea cererilor de pașapoarte introduce posibilitatea de a efectua o programare începând cu ziua curentă pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice.

Astfel, cetățenii vor avea la dispoziție posibilitatea realizării unei programări în funcție de volumul și dinamica solicitărilor de pașapoarte înregistrate în timp real.

„Noua platformă beneficiază de noi forme de comunicare prietenoase și facile și permite adaptarea sistemului, din punct de vedere tehnologic, la perioada vârfurilor de utilizare (în cazul unui aflux mare de solicitanți), asigurând astfel un nivel de disponibilitate maximal”, informează Direcţia Generală de Paşapoarte.

În contextul demersurilor privind digitalizarea serviciilor, începând de luni, 20 martie 2023, serviciul de programare online pentru depunerea cererilor de pașapoarte a migrat în platforma HUB de servicii a Ministerului Afacerilor Interne, fiind disponibil la adresa hub.mai.gov.ro/epasapoarte.

Pornind de la nevoia de gestionare eficientă a fluxurilor de cetățeni care se prezintă la structurile de pașapoarte, noul serviciu de programare online pentru depunerea cererilor de pașapoarte introduce posibilitatea de a efectua o programare începând cu ziua curentă pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice.

Astfel, cetățenii vor avea la dispoziție posibilitatea realizării unei programări în funcție de volumul și dinamica solicitărilor de pașapoarte înregistrate în timp real.

„Noua platformă beneficiază de noi forme de comunicare prietenoase și facile și permite adaptarea sistemului, din punct de vedere tehnologic, la perioada vârfurilor de utilizare (în cazul unui aflux mare de solicitanți), asigurând astfel un nivel de disponibilitate maximal”, informează Direcţia Generală de Paşapoarte.

În cazul în care o persoană nu se mai poate prezenta la data și ora programată, se recomandă folosirea link-ului „Anulează programare din e-mailul de confirmare”. Pentru anularea unei programări efectuate înainte de data de 20.03.2023 este necesară accesarea modulului „verifică programare” introducând adresa de email utilizată la efectuarea programării. Un nou mesaj va fi transmis către adresa de email respectivă de unde se va putea anula programarea.

Programarea este gratuită și netransmisibilă. Neprezentarea la data și ora programată, neconcordanța între datele înscrise în formularul de programare (nume/prenume) și datele de identificare ale persoanei care se prezintă la depunerea cererii de pașaport, lipsa actelor necesare sau a dovezii achitării taxei de pașaport duc la anularea programării.

De la operaționalizarea noului serviciu până la ora 12.00, au fost efectuate peste 5.500 de programări, din care 176 au fost efectuate luni pentru ziua în curs.

Sursa: Mediafax

Puteţi urmări ştirile 10TV.RO şi pe Facebook!

Comentează

Back to top button