Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
SĂNĂTATE

Scoate-l din alimentația ta acum: cel mai nesănătos ulei folosit în bucătărie

În supermarketurile românești, puteți găsi ulei pentru toate gusturile și portofelele. Se pare că nu toate sunt bune pentru sănătate. Ce fel de ulei este mai bine să eliminați din alimentația dumneavoastră?

Ce fel de ulei este mai bine să nu mănânci prea des?
Majoritatea românilor folosesc ulei de floarea-soarelui pentru prăjire. Cu toate acestea, se pare că nu este recomandat să îl încălziți la temperaturi prea ridicate. Iar experții consideră că uleiul de dovleac, uleiul de porumb, uleiul de migdale, uleiul de arahide, uleiul de muștar, uleiul de cânepă, uleiul de susan, uleiul de in, uleiul de rapiță, uleiul de nucă și uleiul din semințe de struguri sunt cea mai proastă variantă pentru tratamentul termic. Acestea nu trebuie încălzite sub nicio formă.

Atunci când astfel de uleiuri sunt încălzite, ele eliberează substanțe care cresc riscul de boli periculoase. De asemenea, acestea pot provoca modificări fizice și cognitive în organism.

Cu cât cumpărați mai multe grăsimi saturate, cu atât mai bine pentru sănătatea dumneavoastră. În același timp, grăsimile polisaturate ar trebui să fie de cel puțin 15%. Un astfel de ulei are un punct de fum destul de ridicat, de 160 de grade și mai mult.

Ce fel de ulei este sănătos să alegi
Uleiul de cocos, uleiul de măsline și uleiul de avocado sunt considerate a fi optime pentru organism. Untul topit și grăsimile animale au, de asemenea, un efect pozitiv asupra sănătății.

Uleiul de măsline este foarte rezistent la căldură. Acesta nu oxidează substanțele din el, așa că își păstrează mult mai bine proprietățile benefice în timpul încălzirii.

Uleiul de avocado este, de asemenea, foarte combustibil. De asemenea, este bogat în acizi polinesaturați.

Uleiul de nucă de cocos este format din mulți acizi saturați. În special, în el se găsește acidul lauric, așa că este bine absorbit de organism.

Untul topit este excelent pentru prăjire și coacere în cuptor. Are un punct de fum ridicat, de 250 de grade. De asemenea, ajută la normalizarea metabolismului.

Grăsimile animale sunt bogate în acizi saturați. Grăsimile de vită și de rață sunt considerate deosebit de sănătoase. Grăsimea de porc ar trebui, de asemenea, să fie adăugată în dieta dumneavoastră.

Puteţi urmări ştirile 10TV.RO şi pe Facebook!

Comentează

Back to top button